Barion Pixel
  • +36-30-788-1556
  • Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
  • Hétfő-Péntek: 09:00 - 18:00 (NEM BOLT!)

Általános Szerződési Feltételek


ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

“Ezeket a feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.”

Jelen Általános Szerződési Feltételek („ÁSZF”) a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, és a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ üzemelteti a www.ormus.hu valamint a www.vancouverislandormus.eu weboldalt.

Kérjük  látogatóinkat,  hogy  a  (www.ormus.hu  valamint  a  www.vancouverislandormus.eu)  weboldal használatát megelőzően olvassák el használati feltételeinket.

A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:78. § (1) bekezdésére figyelemmel: „ Az általános szerződési feltétel akkor válik a szerződés részévé, ha alkalmazója lehetővé tette, hogy a másik fél annak tartalmát a szerződéskötést megelőzően megismerje, és ha azt a másik fél elfogadta. ”

AMENNYIBEN A HASZNÁLATI FELTÉTELEINKKEL A LÁTOGATÓINK NEM ÉRTENEK EGYET, KÉRJÜK, NE HASZNÁLJÁK A WEBOLDALT!

1.§ CÉGADATOK

A Kereskedő neve: KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ

A Kereskedő képviselője: KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ

A Kereskedő székhelye: 6725 Szeged, Kisfaludy utca 29/A.

A Kereskedő levelezési címe: 6725 Szeged, Kisfaludy utca 29/A.

A Kereskedő nyilvántartási száma: 54960530

A Kereskedő adószáma: 56324910-1-26

A Kereskedő KSH számjele: 56324910-4791-231-06

A Kereskedő bankszámlaszáma: 10102842-51330900-01005001 (MKB Bank Nyrt.)

A Kereskedő telefonszáma: +36-30-788-1556

Ügyfélszolgálat elérhetősége: minden munkanapon 09:00 - 18:00 között

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. valamint az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

A honlap tárhelyszolgáltatójának adatai:

Websupport Magyarország Kft.

1132 Budapest, Victor Hugo 18-22.

Telephely: 1119 Budapest, Mohai köz 4. IV. em. 4.

Cg.: 01 09 381419

Adószám: 25138205-2-41

Bankszámlaszám: RAIFFEISEN BANK ZRT: 12111179-01395626-00100003 Tel.: +36-1-700-4140

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

2.§ FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK

a.) Kereskedő: KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ

b.) Vásárló: Aki KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ www.ormus.hu valamint a www.vancouverislandormus.eu weboldalát a regisztrációt követően használja és/vagy a weboldalon keresztül terméket rendel vagy vásárol.

c.) Futár: A vásárlót az alábbi társaságok segítségével szolgáljuk ki:     

Magyar Posta Zártkörűen Működő Részvénytársaság

1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

01 10 042463

10901232-2-44

24H Parcel Zrt.

1106 Budapest, Fehér út 10.

01 10 049225

25885062-2-42

UPS Magyarország Kft.

2220 Vecsés, Lőrinci út 154. Airport City Logistic Park. G. ép.

13-09-139285

22776082-2-13

GLS General Logistics Systems Hungary Csomag- Logisztikai Korlátolt Felelőssségű Társaság

2351 Alsónémedi, GLS Európa utca 2.

01 10 049225

12369410-2-44

TNT Express Hungary Kft.

1185 Budapest II. Logisztikai központ-Irodaépület, BUD Nemzetközi Repülőtér 283. ép.

01 09 068137

10376166-2-44

Csomagpont Logisztika Korlátolt Felelősségű Társaság

1067 Budapest, Szondi utca 15. pinceszint

01 09 340159

26704058-2-42

Post Solutions Postai Konszolidátor Korlátolt Felelősségű Társaság

1215 Budapest, Popieluszko utca 23.

01 09 191284

24952152-2-43

FÜRGEFUTÁR.HU Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

1133 Budapest, Árbóc utca 6.

01 09 946845

22966331-2-41

PMP EXPRESS LOGISZTIKAI Korlátolt

Felelősségű Társaság

4030 Debrecen, Békés u. 3.

09 09 020200

23068577-2-09

Csomagküldő.hu Korlátolt Felelősségű Társaság

1031 Budapest, Vízimolnár utca 10. 6. em. 54.

01 09 202186

25140550-2-41

POST2ME.hu Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság

2700 Cegléd, József Attila u 11.

13 09 071065

12080937-2-13

FedEx Express Hungary Korlátolt Felelősségű Társaság

1185 Budapest, BUD Nemzetközi repülőtér II. Logisztikai Központ - Irodaépület. 283.

ép.

01 09 381339

26378370243

DHL Express Magyarország Szállítmányozó és Szolgáltató Kft.

1185 Budapest, BUD Nemzetközi Repülőtér repülőtér 302. ép.

01 09 060665

10210798-2-44

DPD Hungária Futárpostai, Csomagküldő Szolgáltató Kft.

1134 Budapest, Váci út 332. 2. em.

01 09 888141

13034283-2-41

d.) Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1.§ 3. pontjában foglaltak szerint a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

3.§ TERMÉK HASZNÁLATÁRÓL SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÁS

A termék minőségét megőrzi: Korlátlan ideig.

A termék tárolása: SZOBAHŐMÉRSÉKLETEN, száraz és hűvös helyen a gyermekek elől gondosan elzárva. Felhívjuk a figyelmét, hogy a terméket HŰTENI vagy MELEGÍTENI TILOS! A termék használata után zárja vissza a kupakot! A folyadékok használat előtt jól felrázandók a krémek pedig összekeverendők. A helytelen tárolásból eredő következmények miatt a kereskedő felelősséget nem vállal.

4.§ ÁLTALÁNOS TUDNIVALÓK

a.) A kereskedő webáruházában található termékeket telefonon, e-mailen vagy interneten (a korábban már megjelölt honlapokon keresztül) keresztül vásárolhatja meg.

b.) A kereskedő webáruházaiban történő vásárlásnak nem feltétele a vásárló érvényes regisztrációja, amennyiben nem kíván regisztrálni a megrendelésre enélkül is sor kerülhet.

c.) Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény – a továbbiakban Ektv. – 5. § (2) bekezdése alapján tájékoztatjuk, hogy az internetes áruházon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető, a szerződés tartalma azonban a vásárlónak küldött elektronikus visszaigazoló leveleinkből rekonstruálható.

d.) A szerződés nyelve a www.ormus.hu weboldalon történő vásárlás esetén magyar.

A szerződés nyelve a www.vancouverislandormus.eu weboldalon történő vásárlás esetén angol.

e.) A vásárló tudomásul veszi, hogy a www.ormus.hu valamint a www.vancouverislandormus.eu webáruházaiban történő érvényes regisztráció, valamint véglegesített megrendelés (vételi ajánlat) és annak a kereskedő részéről történt visszaigazolása által érvényes adásvételi szerződés jön létre, mindezekre figyelemmel a megrendelés véglegesítése olyan nyilatkozat, amely fizetési kötelezettséget von maga után.

A véglegesítő gombfunkció aktiválását megelőzően a webáruház honlapján a szöveges részben a „ Megrendelés leadása ” felirat jelenik meg továbbá az alábbi  tájékoztató: „ Figyelem! Megrendelése fizetési kötelezettséget von maga után! "

5.§ REGISZTRÁCIÓ ÉS MEGRENDELÉS FOLYAMATA (TECHNIKAI LÉPÉSEK)

a.) A kiválasztott terméket a darabszámok beírása után a " Kosárba tesz! " gombra kattintva teheti a bevásárlókosárba. A kosár a felső menüsor jobb oldalán található. A kosárban lévő termékeknél a kosár oldalon is törölheti és módosíthatja a darabszámokat. Minden módosítás után kattintson a "Frissítés" (oda-vissza nyíl) gombra. Ha egy adott terméket törölni szeretne a bevásárló kosarából, akkor kérjük kattintson az " X " ikonra a darabszám mellett!

b.)  A termékek kosárba tétele után kattintson a " Kosár tartalmának megjelenítése " gombra. Ezután a rendszer rákérdez a webáruházban történő regisztrációra. Ha korábban még nem vásárolt nálunk és/vagy még nem regisztrált, akkor azt ezen a ponton kérjük adja meg számlázási – és ha ettől eltér, – szállítási adatait.

c.) A következő oldal a Szállítási módokat kiválasztása. Jelenleg a DPD / GLS futárszolgálat által történő házhozszállítás illetve Szeged területén belül INGYENES személyes átvétel lehetséges. Válasszon a felkínált lehetőségek közül.

d.)   Ezt követően ugyan azon az oldalon (Fizetési módok) szintén választhat a futárszolgálat által történő utánvételes kiszállítás, a banki átutalás, a személyes átvételkor készpénzben történő fizetés és elektronikus bankkártyás fizetési szolgáltatáson keresztüli bankkártyás fizetés között. Ha a banki átutalás opciót választja, akkor a pénz beérkezése után indítjuk a csomagot.

KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ a Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Infopark sétány 1. I. épület 5. emelet 5.; nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága; cégjegyzékszám: Cg. 01-10-048552; adószám: 25353192-243., közösségi adószám: HU25353192; tevékenységi engedély száma: HEN-I-1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192) bankkártyás fizetési szolgáltatását használja.

A bankkártyás fizetés a Barion Payment Zrt. biztonságos elektronikus fizetés felületén keresztül történik. A weboldal, a fizetéskor használt bankkártya adatokhoz nem fér hozzá és nem tárolja azokat. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A rendelési folyamat befejezése után egy visszaigazoló levelet fog kapni a számlával együtt.

A fizetési tranzakcióról szóló információkat az alábbi webhelyen éri el:

https://www.barion.com/hu/adatvedelmi-tajekoztato/

A rendelés összegét a KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ MKB Bank Nyrt.-nél vezetett 10102842-51330900-01005001 számú számlájára történő utalással egyenlítse ki. Emellett ha szükséges megváltoztathatja a számlázási / szállítási címet, valamint törölhet a kosárban lévő termékekből vagy megváltoztathatja azok megrendelendő mennyiségét, mielőtt rendelését véglegesítené.

e.) Ajándékutalvány kód megadása itt is lehetséges, mely kedvezményre jogosíthatja a vásárlás során. Ehhez az adott kódot írja a megfelelő mezőbe a termék árak összegzése alatt és kattintson a " Mentés " gombra. Amennyiben helytelen kupon kódot adott meg, vagy a kedvezmény igénybevételéhez nincs elegendő  értékű  áru  a  kosarában,  akkor  a rendszer " Kupon kód nem található. Kérjük próbálja újra " hibaüzenetet ad.

f.) A szállítással vagy az egész rendelési folyamattal kapcsolatos esetleges megjegyzéseit is itt közölheti. A rendelést a " Megrendelés leadása " gomb megnyomásával küldheti el nekünk, melyhez előbb szükséges jelen ÁSZF elfogadása a " Megrendelés leadása " gomb feletti mező kipipálásával!

g.) Az Ektv. 6. § (2) bekezdésének megfelelően tájékoztatjuk, hogy a rendelési folyamat befejezése után egy megerősítő levelet kapnak vásárlóink. Ebben a levélben a rendelés státusza (Folyamatban/Pending). Ügyfélszolgálatunk ezután leellenőrzi a megrendelést és 24 órán belül visszaigazolja azt egy újabb email formájában, mely tájékoztatja Önt a rendelése státuszának megváltozásáról (Visszaigazolva/Confirmed). Abban az esetben is értesítést kap ügyfélszolgálatunktól, ha rendelésével kapcsolatban bármilyen probléma merülne fel.

h.) Ha az Önnek küldött válaszlevél, visszaigazolás nem érkezik meg 24 órán belül, akkor hibás e-mail címet adott meg. (pl. ékezetes e-mail címek nem léteznek, vagy .com végződés helyett .hu lett beírva, vagy elgépelés, stb.)

i.) Amennyiben a visszaigazolás legkésőbb 48 (negyvennyolc) órán belül nem érkezik meg, a vásárló mentesül az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól.

j.) Érvényes rendelés: A rendelés akkor tekinthető érvényesnek, ha a rendelési folyamat során minden kötelező adatot kitöltött. Ekkor a visszaigazoló levélben a megrendelt termékek (alatt, fölött) látható egy telefonszám és a pontos szállítási, számlázási cím. Kérjük, nézze meg a visszaigazoló levelet, mert az ott látható adatokat kapjuk meg mi is.

k.) Érvénytelen rendelés: Ha pl. hiányzik a pontos számlázási, v. szállítási cím. Ekkor a rendelés automatikusan törlésre kerül, és erről értesítést küldünk. A hiányos adatokkal leadott rendelést az adatok javítása után mindig meg kell ismételni.

l.) Rendelés visszavonása/törlése: Ha rendelésének leadását követő 24 órán belül úgy dönt, hogy mégsem kéri a megrendelt termékeket, vagy a termékek egy részét, akkor ezen szándékát kérjük telefonon vagy emailben haladéktalanul jelezze ügyfélszolgálatunk felé, hogy rendelését módosíthassuk, melyről visszaigazoló emailt küldünk. A teljes rendelés törlése esetén a rendelés státusza (Törölve/Cancelled)-re módosul.

m.) Adatbeviteli hibák kijavítása: Ha tévesen adta meg számlázási/szállítási adatait a webáruházban, vagy megváltoztak adatai és javítani szeretné azokat, akkor a honlap jobb felső sarkában található "Belépés" nevű gombra kattintva lépjen be a rendszerbe felhasználó nevének és jelszavának megadásával. Miután ez sikeresen megtörtént, akkor szintén a jobb felső sarokban lévő 4 elemű legördülő menüben válassza ki a legfelső "Profilom" elemet. Erre kattintva tudja a számlázási/szállítási adatait módosítani, illetve pl. új szállítási cím(ek)et rögzíteni.

6.§ TERMÉKEK, ÁRAK, KÖLTSÉGEK

a.) A weboldalon található termékek jellemzőit a konkrét termék mellett, a termék információs oldaláról tudhatja meg részletesen. A weboldalon az egyes termékek mellett megjelenített képek esetenként illusztrációk, a termék tényleges kinézete ettől eltérhet.

b.) A mindenkori vételár, – vagyis az áruért a fogyasztói forgalomban fizetendő bruttó ár – az információs oldalon az áru mellett található.

c.) A kereskedő nem felelős a weboldalon található árazási vagy egyéb adatbeviteli hibákért és fenntartja a jogot a félreértésen/árazási hibán/stb. alapuló megrendelések törlésére azaz a kereskedő nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a fogyasztó elállhat vásárlási szándékától. A kereskedő az árváltoztatás jogát fenntartja. A webáruházban feltüntetett vételár magában foglalja az ÁFA összegét.

Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

A vételár kifizetésének módjai:

a.) előre utalással

b.) bankkártyás fizetéssel online

c.) futár általi szállításkor utánvétellel (készpénzben vagy bankkártyával) (amelynek költsége 500 Ft)

d.) készpénzben (Szegeden történő személyes átvétel esetén)

d.) Amennyiben a vásárló a termék vételárát előre utalással kívánja kiegyenlíteni, kérjük, hogy a vételárat KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ MKB Bank Nyrt.-nél vezetett 10102842-51330900-01005001 számú bankszámlájára fizesse meg.

e.) A vásárló kötelessége a vételár választott fizetési mód szerinti megfizetése. A választott fizetési módtól a vásárló csak a kereskedő előzetes hozzájárulásával térhet el. Amennyiben a kiszállított termék vételárát a vásárló nem tudja megfizetni, vagy az áru a kereskedőnek fel nem róható okból nem adható át, a vásárló köteles a kereskedőnek megfizetni a megrendeléssel és szállítással kapcsolatos költségeit.

f.) A „ Raktáron nem lévő termék ” esetén a feltüntetett árak és szállítási idők tájékoztató jellegűek.

g.) Átvételkor a vásárló kötelessége a termék ellenőrzése a futár jelenlétében. Amennyiben a vásárolt termékkel kapcsolatban mennyiségi és/vagy minőségi kifogás áll fenn, azt a helyszínen írásban rögzíteni kell. A csomag átvételét követően utólagos reklamációt hiányzó vagy sérült tételre hivatkozva nem fogadunk el!

7.§ KELLÉKSZAVATOSSÁG, TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

a.) A kereskedő szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendeletben továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

b.) A kereskedő a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti a vásárló nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, a vásárló és a kereskedő közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát, a szerződés kereskedő általi teljesítésének időpontját, a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, szavatossági vagy jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá a szavatossági vagy jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

c.) A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

d.) A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani. A jegyzőkönyvről a fogyasztó kérésére a kereskedő tartós adathordozón másolatot biztosít.

e.) A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 4. § (6) bekezdése szerint a kereskedő a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 (három) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

f.) A szavatossági vagy jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

1./ KELLÉKSZAVATOSSÁG :

a.)          A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:157. § (1) bekezdése szerint, a kereskedő hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kereskedő, ha a jogosult (vásárló) a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

b.)          A vállalkozás hibásan teljesít továbbá, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezéséből fakad, feltéve, hogy

1.            az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

2.            az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

c.)           Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba

1.            két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

2.            két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt

következik be vagy válik felismerhetővé.

d.)          A fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint a szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie az alábbi követelményeknek (szerződésszerű teljesítés):

1.            meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, típusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

2.            alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;

3.            rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval – ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást –; és

4.            biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön – a fenti követelmények teljesülése mellett – a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak:

1.            alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos típusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

2.            rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos típusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy címkén tett - kijelentését;

3.            rendelkeznie kell a fogyasztó által észszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és

4.            meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leírásának.

A szolgáltatásnak nem kell megfelelnie a fenti nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett bizonyítja, hogy:

1.            a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

2.            a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy

3.            a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

e.)          Az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések esetén:

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított 1 (egy) éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó. Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a fenti időtartam alatt felismert hibával érintett szolgáltatás a szerződés szerinti teljesítés időszakában szerződésszerű volt.

f.)           Hibás teljesítési vélelem a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény szerint:

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

g.)          Kellékszavatossági jogok:

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kereskedő a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.

h.)          Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint:

1.            kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kereskedőnek – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak (vásárlónak) okozott érdeksérelmet; vagy

2.            az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

Kivéve: Fogyasztó és vállalkozás közötti – ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.

i.)            A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult (vásárló) által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult (vásárló) érdekeit kímélve kell elvégezni. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

j.)           A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

k.)          A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

1.            a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

2.            ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

3.            a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

4.            a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

l.)            Áttérés más kellékszavatossági jogra:

A jogosult (vásárló) a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kereskedőnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kereskedő adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

m.)         A hiba közlése:

A jogosult (vásárló) a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult (vásárló) a felelős.

n.)          A kellékszavatossági igény elévülése:

A jogosult (vásárló) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 (egy) év alatt évül el. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 2 (két) év alatt évül el. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak azonban 1 (egy) évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen. Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult (vásárló) a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.

A dolognak a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

o.)          Költségviselés:

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kereskedőt terhelik. Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat (vásárlót) terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult (vásárló) köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kereskedő e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

p.)          A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

q.)          Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

r.)           Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

1.            a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

2.            a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

2./          TERMÉKSZAVATOSSÁG:

a.)          Vállalkozás által fogyasztónak eladott ingó dolog (továbbiakban: termék) hibája esetén a fogyasztó követelheti a gyártótól, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

b.)          Gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója.

c.)           A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy:

1.            a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

2.            a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

3.            a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

d.)          Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

e.)          Közlési és igényérvényesítési határidők:

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 (két) hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított 2 (két) évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

f.)           Termékszavatosság tulajdonosváltozás esetén:

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.

3./          JÓTÁLLÁS:

a.)          A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott és a hivatkozott jogszabály 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, amelyet a fogyasztóval kötött szerződés a szerződés tárgyát képező szolgáltatás nyújtására kötelez. A jótállásból eredő jogokat a fogyasztási cikk tulajdonosa érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

b.)          Ha a gyártó a fogyasztási cikkre az e rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a vállalkozást megillető jogok a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a fogyasztóra.

c.)           Önkénes jótállás esetén: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, a jótállás időtartama alatt a szerződés megkötésekor vagy azt megelőzően rendelkezésre álló, kapcsolódó reklámokban foglalt feltételek szerint felel a hibás teljesítésért.

Ha a jótállási nyilatkozatban foglalt feltételek a fogyasztóra nézve kevésbé kedvezőek, mint a kapcsolódó reklámok szerinti feltételek, akkor a jótállásra kötelezett a kapcsolódó reklámokban foglalt jótállásra vonatkozó feltételek szerint felel a hibás teljesítésért, kivéve, ha a szerződés megkötése előtt a kapcsolódó reklámokat a jótállási nyilatkozatban foglalt feltétellel azonos vagy hasonló tartalommal helyesbítették.

d.)          A jótállás időtartama az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. Rendelet rendelkezései szerint:

  • 10 000 Ft -ot, azaz Tízezer forint -ot elérő, de 100.000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meg nem haladó eladási ár esetén 1 (egy) év,
  • 100 000 Ft -ot, azaz Százezer forint -ot meghaladó, de 250.000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot meg nem haladó eladási ár esetén 2 (két) év,
  • 250 000 Ft -ot, azaz Kettőszázötvenezer forint-ot eladási ár felett 3 (három) év.

e.)          Aki jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

f.)           A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 (hat) hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

g.)          A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

h.)          Jótállási jogosultság tulajdonosváltozás esetén:

A jótállásból eredő jogokat a dolog tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a jótállást vállaló kötelezettel szemben.

i.)            Jótállási jegyre vonatkozó rendelkezések az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát.  A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.

j.)           A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek, amelynek nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

k.)          A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

l.)            A vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus úton is átadhatja a fogyasztó részére. A fogyasztó részére elektronikusan átadott számla jótállási jegyként akkor fogadható el, ha tartalma megfelel a rendelet jótállási jegyre vonatkozó előírásainak is. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását vagy üzembehelyezését követő napon köteles.

m.)         Önkéntes jótállás esetén:

Jótállási nyilatkozat vonatkozó rendelkezések a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet szerint:

A jótállási nyilatkozatot tartós adathordozón kell a fogyasztó rendelkezésére bocsátani, legkésőbb az áru teljesítésének időpontjában. A jótállási nyilatkozatot egyértelmű, jól érthető szövegezéssel kell megfogalmazni. A jótállási nyilatkozatban fel kell tüntetni:

1.            az arra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatot, hogy az áru hibás teljesítése esetén a fogyasztót a jogszabály szerinti kellékszavatossági jogok gyakorlása térítésmentesen megilleti, e jogait a jótállás nem érinti;

2.            a jótállásra kötelezett nevét és címét;

3.            a fogyasztó által a jótállás érvényesítése érdekében követendő eljárást;

4.            azon áru megjelölését, amelyre a jótállás vonatkozik;

5.            a jótállás feltételeit.

n.)          A jótállási nyilatkozatot magyar nyelven is a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

o.)          A jótállási igény érvényesítése:

  • A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
  • A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
  • Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

a) a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,

b) a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

c) a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.

  • Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
  • Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.

Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

  • Ha a fogyasztási cikk 3 (három) alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 (nyolc) napon belül kicserélni.
  • Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 (nyolc) napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
  • Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30. napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő 8 (nyolc) napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
  • A fentiek szerinti előírás a jogszabály 1. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a jogszabály 1. melléklet 9. pontjában meghatározott motoros vízi járműre nem vonatkoznak.
  • A rögzített bekötésű, illetve a 10 (tíz) kg -nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani.
  • Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.
  • Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított 3 (három) munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

8.§ PANASZKEZELÉS

a.) A kereskedő a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Kormány rendelet rendelkezései szerint tájékoztatja a vásárlót a panaszkezeléséről. Minden beérkezett reklamációra és panaszra reagálunk és minden általunk, illetve szállítónk által elkövetett hiba vagy probléma esetén a legnagyobb rugalmassággal – vásárlóink érdekeit szem előtt tartva – járunk el.

b.) A vásárló a panaszát a kereskedőhöz az alábbi elérhetőségeken tudja benyújtani:

A Kereskedő levelezési címe: 6725 Szeged, Kisfaludy utca 29/A.

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. valamint az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

c.) A kereskedő a vásárlói panasz esetén a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény rendelkezései alapján jár el. A fogyasztó a kereskedőnek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát szóban vagy írásban közölheti a kereskedővel. A szóbeli panaszt a kereskedő azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a kereskedő a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. A reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgáljuk. Az írásbeli panaszt a kereskedő a panasz kézhezvételétől számított 30 (harminc) napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt.

d.) A kereskedő a válasz másolati példányát 5 (öt) évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérés esetén bemutatni.

e.) A panasz elutasítása esetén a kereskedő írásban tájékoztatja arról a vásárlót, hogy panaszával

– annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatás arra is kiterjed, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. A békéltető testület eljárásában a kereskedőt együttműködési kötelezettség terheli.

f.) A vásárló a kifogásaival, panaszaival az alábbi szervezetekhez fordulhat:

Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata Szeged Megyei Jogú Város Jegyzője

Cím: 6720 Szeged, Széchenyi tér 10. Telefon: +36-28/529-190

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Csongrád-Csanád Megyei Kormányhivatal Műszaki Hatósági Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztály

6722 Szeged, Rákóczi tér 1.

Postacím: 6701 Szeged, PF: 542.

Telefonszám: +36 62 680 530

Telefax: +36 62 680 531

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

További információ:  http://www.kormanyhivatal.hu

g.) Békéltető testület:

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban. A békéltető testület eljárásának részletszabályait a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény 18. § - 37/A. § tartalmazza.

A békéltető testületek felsorolása:

Baranya Megyei Békéltető Testület Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36. Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.

Telefonszáma: (72) 507-154

Fax száma: (72) 507-152

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát., Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.

Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-532

Fax száma: (76) 501-538

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Békés Megyei Békéltető Testület

Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.

Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775

Fax száma: (66) 324-976

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület

Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870

Fax száma: (46) 501-099

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Budapesti Békéltető Testület

Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefonszáma: (1) 488-2131

Fax száma: (1) 488-2186

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Csongrád-Csanád Megyei Békéltető Testület Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék Fax száma: (62) 426-149

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Fejér Megyei Békéltető Testület

Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.

Telefonszáma: (22) 510-310

Fax száma: (22) 510-312

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.

Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217

Fax száma: (96) 520-218

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület

Heves Megyei Békéltető Testület

Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10. Ügyintézés helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.

Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745

Fax: 06-52-500-720

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.

Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440. Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék Fax száma: (36) 323-615

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.

Telefonszáma: (56) 510-610

Fax száma: (56) 370-005

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.

Telefonszáma: (34) 513-010

Fax száma: (34) 316-259

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nógrád Megyei Békéltető Testület

Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a Telefonszám: (32) 520-860

Fax száma: (32) 520-862 E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Pest Megyei Békéltető Testület

Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.

Telefonszáma: 06-1-269-0703

Fax száma: 06-1-269-0703

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Somogy Megyei Békéltető Testület Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.

Telefonszáma: (82) 501-000

Fax száma: (82) 501-046 E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület

Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.

Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180

Fax száma: (42) 420-180

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Tolna Megyei Békéltető Testület

Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. Telefonszáma: (74) 411-661

Fax száma: (74) 411-456

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Vas Megyei Békéltető Testület

Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.

Telefonszáma: (94) 312-356

Fax száma: (94) 316-936

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Veszprém Megyei Békéltető Testület Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.

Telefonszáma: (88) 814-111

Fax száma: (88) 412-150

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Zala Megyei Békéltető Testület

Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.

Telefonszáma: (92) 550-513

Fax száma: (92) 550-525

E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.; Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

h.) Európai Bizottság online vitarendezési platform:

A vásárlónak lehetősége van arra, hogy az online vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos panaszát online vitarendezési eljárás keretében kezdeményezze panasza bíróságon kívüli rendezését. Az online vitarendezést a következő weboldalon kezdeményezheti, valamint szintén ezen az oldalon kaphat részletes tájékoztatást az online vitarendezés lehetőségéről és feltételeiről:

Hivatkozás: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

i.) Bírósági eljárás:

Fogyasztó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

9.§ A VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS JOGA

a.) Kereskedő tájékoztatja a fogyasztókat, hogy a weboldalon árusított termékek a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/201 4. (II. 26.) Kormányrendelet 29. § (1) e) pontjára figyelemmel olyan zárt csomagolású termékek, amelyek egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhetőek vissza melyre figyelemmel a fogyasztót nem illeti meg a vásárlástól elállási joga.

b.) A 9.§ a.) pontra figyelemmel a megrendelése során a vásárló nem élhet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormány rendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával. A kereskedő jogszabályi kötelezettségének teljesítése miatt az alábbi tájékoztatást teszi:

Internetes vásárlások esetén a vásárló a szerződéstől a termék, több termék egyidejű megrendelése, de eltérő időpontokban történő szállítása esetén pedig az utoljára szolgáltatott termék átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt a jogát az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § szakasz alapján a nyilatkozat- minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

c.) Ezen elállási jogát a szerződés megkötésétől a termék megérkezéséig rendelkezésre álló időben is gyakorolhatja. A vásárló áruátvétel dátumát bizonyítja a postai csomagjegyzék, illetve a futárszolgálat szállítójegyzéke. Elállásnál a kereskedő köteles a vásárló által kifizetett vételár összegét haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 (tizennégy) napon belül visszatéríteni. A vásárlónak visszajáró összeget a vevővel előre egyeztetett fizetési módnak megfelelően térítjük vissza. A vásárló által kifizetett összeget a kereskedő mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

d.) A fogyasztó az elállási vagy felmondási jogát szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától számított 14 (tizennégy) napon belül gyakorolhatja.

e.) A fogyasztó köteles a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 (tizennégy) napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

f.) Felhívjuk a figyelmét, hogy a fogyasztó viseli az elállás esetén, az áru visszaszolgáltatásával kapcsoltban felmerült közvetlen költséget.

g.) A kereskedő jogosult az értékcsökkenés miatti levonást alkalmazni, ha a vásárló a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó mértékben használta a terméket.

h.) Amennyiben a vásárlónak van rá módja a praktikusabb és gyorsabb ügyintézés érdekében ajánljuk, hogy a terméket eredeti, sértetlen állapotban és a csomagolásával együttesen küldje vissza a fenti címre.

i.) Tájékoztatjuk, hogy a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállás jogát:

1. a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

2. olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

3. olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

4. romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

5. olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

6. olyan termék tekintetében, amely  jellegénél  fogva  az  átadást  követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

7. olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

8. olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

9. lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

10. hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

11. nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

12. lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

13. a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállás jogát.

10.§ SZÁLLÍTÁS

a.) A megrendelt termékeknek a kiszállítást végző futárszolgálatnak történő átadása – abban az esetben, ha raktáron vannak -, akkor a rendelés leadásától számított 3 munkanapon belül megtörténik. Amennyiben a megrendelt termék éppen nincs raktáron, akkor maximum 30 napon belül igyekszünk a megrendelést teljesíteni. A hiányzó termék(ek) elérhetőségéről a megrendelőt folyamatosan írásban tájékoztatjuk a várható kiszállítási időpont megjelölésével.

b.) A vásárló köteles az átvétel időpontjában a termék külső sérülésmentes csomagolását és a csomagolásban található terméket tételesen ellenőrizni és hiánytalan mennyiségi teljesítés esetén az átvételi elismervényt (számla, szállítólevél) aláírni. Ezt követően mennyiségre vonatkozó reklamációt a kereskedő nem fogad el. A futárnak adott átvételi elismervény aláírásával a vásárló elismeri a sérülésmentes csomag átvételét, és a csomag tartalmára vonatkozó reklamációt kizárólag abban az esetben tudunk elfogadni, ha a hiány vagy sérülés ténye a futár jelenlétében jegyzőkönyvben kerül rögzítésre.

A számlát a csomagban helyezzük el, amelyen ellenőrizhetőek a cikkszámok, darabszámok. Az esetleges szállítás közbeni sérülésekkel kapcsolatos reklamációkat csak, a sérülésről felvett jegyzőkönyv birtokában tudjuk kezelni.

c.) Amennyiben a vásárló bármilyen külsérelmi nyomot vél felfedezni a csomagoláson, a futár jelenlétében bontsa fel a küldeményt, és ellenőrizze le, hogy a csomagoláson belül a termék sérülésmentes és hiánytalan, csak ezt követően írja alá az átvételt. A futár sérült csomag esetén köteles megvárni és elősegíteni a tételes átvételt és átvizsgálást.

d.) Amennyiben a vásárló hiányt vagy sérülést észlel kérjük, hogy azt 24 órán belül jelezze az alábbi elérhetőségeken:

A Kereskedő levelezési címe: 6725 Szeged, Kisfaludy utca 29/A.

E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. valamint az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

e.) Amennyiben az áru kiszállítás során a kézbesítés sikertelen, ennek tényéről a futár értesítést hagy, majd legfeljebb egy alkalommal ismét kísérletet tesz az áru kiszállítására. Felhívjuk a figyelmét, hogy a vásárlónak felróható sikertelen kiszállítás költségét a vásárló tartozik viselni.

f.) A termékre vonatkozó kárfelelősség és kockázat a vásárlóra akkor száll át, amikor vásárló a megrendelt terméket átvette.

g.) A szállítás költségei:

Minimális rendelési érték:

Nincs minimális rendelési érték.

Személyes átvétel:

A kereskedő INGYENES lehetőséget kínál arra, hogy a megrendelt termékeket a fogyasztó az alábbi helyen személyesen átvehesse. Jelenleg az alábbi átvevő ponton van erre lehetőség:

6725 Szeged / Kisfaludy u. 29/a. Kadocsa Krisztián László

Előre egyeztetett időpontban! Mobil: +36-30-788-1556

Csomagszállítási díjak DPD/GLS futárszolgálattal / házhozszállítás (bruttó):

(bruttó) 1-27.000 Ft -os összértékű megrendelés esetén: 1.500 Ft

(bruttó) 27.001 Ft -os összértékű megrendelés felett a kiszállítás INGYENES!

Értéktől függetlenül a PACKETA.HU csomagpont szolgáltatását igénybe véve 10kg tömegig 910 Ft.

(bruttó) 27.001 Ft -os összértékű megrendelés felett a kiszállítás INGYENES!

Értéktől függetlenül a FOXPOST csomagautomatákat igénybe véve 25kg tömegig 950 Ft.

(bruttó) 27.001 Ft -os összértékű megrendelés felett a kiszállítás INGYENES!

Utánvételes fizetési opció esetén bruttó 500 Ft kerül felszámolásra!

Fontos!

Ha egymás után több rendelést ad le, de a szállítást egyszerre kérné, minden esetben jelezze a korábbi rendelés(ek) számát is! Minden beérkező érvényes rendelést külön kezelünk és teljesítünk! Csak akkor tudjuk összevonni a rendeléseket, ha ezt a megjegyzés rovatban kérik és jelzik, hogy melyik rendeléssel kívánják összevonni azt. Ezen kérését külön, az ügyfélszolgálatunknak küldött email vagy telefonhívás formájában is megteheti.

Csomagszállítás futárszolgálattal Magyarországon kívülre:

Honlapunkon keresztül immáron lehetőség van külföldi címre is kiszállítást kérni. Ebben az esetben is kérjük helyezze a megvásárolni kívánt termékeket a bevásárló kosárba, majd adja meg a kért kiszállítási címet és a rendszer automatikusan meg fogja mutatni az elérhető szállítási módokat. Ebben az esetben mindenképpen előre fizetést kérünk!

11.§ A FELELŐSSÉG KORLÁTOZÁSA

a.) Az interneten történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

b.) A kereskedő semmilyen módon nem felelős az alább felsorolt körülményekért, tényekért, bármilyen okból is jelentkeznek vagy következtek be:

1. az interneten küldött és/vagy fogadott, nem a kereskedőtől származó bármilyen adat vagy információ okozta problémákért;

2. az internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webáruház akadálytalan működését és a vásárlást;

3. bármilyen adatvesztésért;

4. bármely a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;

5. a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

12.§ ADATVÉDELEM

KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ kinyilvánítja, hogy adatkezelési tevékenységét – a megfelelő belső szabályok, technikai és szervezési intézkedések meghozatalával – úgy végzi, hogy az minden körülmények között megfeleljen AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETÉNEK – a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet, a továbbiakban: Rendelet) – továbbá az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (a továbbiakban: Infotv.) rendelkezéseinek.

Az Adatvédelmi Tájékoztató a weboldalakon elérhető.

13.§ SZERZŐI JOG

a.) A honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai, és a szolgáltatás elemei szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen védjegyoltalom) alatt állhatnak.

b.) Kereskedő a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a honlapon, valamint a honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a honlap felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

c.) A honlap tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

d.) A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a honlap használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot fogyasztónak a honlapon szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A honlap rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a kereskedő előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók fel vagy hasznosíthatók.

e.) A honlapon található tartalomról csak linkelt hivatkozással lehet információkat felhasználni az interneten, a következő feltételek betartása mellett:

Jól látható módon, link formájában meg kell jelölni a forrást. A linknek az adott tartalmi elemre kell

A ormus.hu fő vagy aloldalainak más weboldalba történő beágyazása (például frame-ek segítségével) nem engedélyezett.

A linkelő honlap nem keltheti azt a benyomást, hogy a ormus.hu vagy a kereskedő támogatja az adott oldalon kínált szolgáltatás vagy termék igénybevételét vagy megvásárlását, kivéve, ha erről a Szolgáltatóval, mint szerződő féllel kötött írásbeli szerződés másképpen rendelkezik.

A linkelő honlap nem szolgáltathat vagy tartalmazhat valótlan információt a ormus.hu, illetve a Szolgáltató és a linkelő honlap fenntartója között fennálló jogviszonyról és általában a Szolgáltató egyéb szolgáltatásairól.

A linkelő honlap nem tartalmazhat jogszabályt, harmadik személy jogait, vagy a közízlést sértő

A linkelésre vonatkozó szabályok megsértése esetén a kereskedő jogosult a honlapra mutató link azonnali eltávolíttatására, ha az oldal üzemeltetője azt felszólítás ellenére sem távolítja el, továbbá jogosult arra is, hogy a jogsértéssel összefüggő és felmerült kárának megtérítését követelje.

f.) A kereskedő fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a www.ormus.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, aloldalakra, valamint az internetes reklámfelületeire.

Tilos minden olyan tevékenység, amely a kereskedő adatbázisának kilistázására, rendszerezésére, archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a Szolgáltató külön engedélyt ad.

g.) Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.

14.§ ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

a.) Jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre, valamint a felek jogviszonyára a Polgári Törvénykönyv, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról szóló 2001. évi CVIII. törtvény, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II.5) Korm. rendelet, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet, a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól szóló 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet valamint a mindenkori fogyasztóvédelmi rendelkezések az irányadóak.

b.) Jelen ÁSZF rendelkezéseit KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, módosítani és/vagy kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapokon való közzététel napján lép hatályba.

c.) KADOCSA KRISZTIÁN LÁSZLÓ EGYÉNI VÁLLALKOZÓ internetes honlapjait (www.ormus.hu valamint a www.vancouverislandormus.eu) látogató vásárlók kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében.

Törvényi hivatkozások:

Adatkezelés: 2011. évi CXII. törvény (Infotv.)

Elállás, termékszavatosság, kellékszavatosság, visszatérítés tekintetében: 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet

Jótállás tekintetében:151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet

Szerzői jogok tekintetében: 1999. évi LXXVI. törvény

A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;

2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;

2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);

151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;

45/2014 (II.26) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;

19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól

 

1. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez

- elállási/felmondási nyilatkozatminta -

 

 

(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

 

Címzett:

 

cégnév:

székhely:

Cg:

adószám:

 

Alulírott/ak………………………………………………………….kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

 

A fogyasztó(k) neve:  …………………………………………………………………………….

 

A fogyasztó(k) címe: ……………………………………………………………………………..

 

A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén) ……………………………….

 

Kelt:

 

Szeged, 2020. november 12.

Utoljára frissítve: 2022. július 21.


© 2019-2024 Vancouver Island Ormus / Kadocsa Krisztián László E.V. / Minden jog fenntartva.